آستری پرده

صفحه اصلی چه آستری برای پرده اتاق بخریم

پرده ها برای زیبایی منزل و انواع اتاق از پرده اتاق کودک گرفته تا پرده اتاق پذیرایی و نشمین مورد استفاده قرار می گیرند. پرده های اتاق ها برای اینکه هنگام معرض نور افتاد تغییر رنگ ندهند و همچنین برای اینکه نور آفتاب از پرده عبور نکند و جلوی گرد غبار بیشتر  گرفته شود. در هنگام دوخت پرده اتاق از یک لایه به نام آستری پرده استفاده می شود. در این این آموزش با نساجی ماندگار( گل احمد) همراه باشید، تا  با پارچه آستری پرده آشنا  شوید.

آستری پرده در دو نوع  ساده رنگ کرم و سفید و همچنین پارچه آستری پرده رنگی تولید می شوند. آستری ها کمی براق انتخاب می شوند تا جلوه بیشتری به پارچه پرده داده  شوند. آستری ها با توجه به پارچه اصلی پرده و رنگ پرده انتخاب می شوند. همچنین نازکی و زخیمی آستر پرده بستگی به شدت نور تابیده شده و سلیقه افراد خانواده دارد.

انتخاب آستری پرده

مناسب‌ترين  پارچه آستری پرده کدام است؟

مناسب‌ترين پارچه براي آستري پرده، پارچه‌هاي پنبه‌اي ساتن است كه كمي براق هستند. به طور معمول، رنگ پارچه آستري كرم يا سفيد است كه براي قرار گرفتن پشت پرده‌هايي با رنگ روشن یا مواقعي كه نياز به عايق‌بندي حرارتي وجود دارد، اما باید تا حدي هم جلوه پنجره مشاهده شود، مناسب هستند. ساتن‌هاي آستري رنگي نيز موجود است كه كيفيتي بالا دارند و رنگ آنها در اثر تابش نور خورشيد محو نمي‌شود. آسترهاي رنگي مي‌تواند بر جلوه پرده نیز بیفزاید.

همانطور كه گفته شد، برخي آسترها براي مسدود كردن كامل راه ورود نور به‌کار می‌روند. اين آسترها نبايد حتما مشكي باشند بلكه حتي مي‌توانند به رنگ‌هاي سفيد و كرم باشند. اين نوع آسترها سنگين و ضخيم هستند. توصيه مي‌كنيم که آنها را براي پرده‌هايي با پارچه ساده و بدون طرح استفاده كنيد، زيرا آسترهايي كه تا این اندازه ضخيم و مسدود كننده كامل نور هستند، باعث مي‌شوند که طرح روي پارچه پرده، كدر و مرده به نظر برسد.

روش استفاده از آستری پرده به چه صورت است؟

به دو صورت مي‌توان براي پرده، آستر استفاده كرد. یکی به‌صورت جدا از پرده و دیگری، متصل و دوخته به آن. از بين اين دو نوع آستر، نوع جدا از پرده نسبت به نوع چسبيده يا متصل به آن الويت دارد، زيرا منعطف‌تر بوده و شست‌وشوي آن نيز راحت‌تر است. در نوع جدا از پرده، اين امكان براي شما وجود دارد در مواقعي كه تمايل داريد تا نور بيشتري به داخل بيايد، بدون كنار زدن پرده، آستر آن را كنار بزنيد. پهناي آستر جدا از پرده را هم اندازه با عرض نهايي شده يا همان عرض پنچره در نظر بگيريد، اما بهتر است كه 5 سانتي‌متر كمتر در نظر بگيريد. نكته‌اي كه در هر دو مدل نبايد فراموش كرد، اين است كه آستر نبايد از مقابل ديده شود. بنابر اين، بايد دقت لازم را در انتخاب پهناي پارچه آستري به عمل آوريد.

اگر هيچ وقت قصد كنار زدن آستر را نداريد، بهتر است دو سر آستر را به دو سر چوب پرده ثابت كنيد.