پرده ماندگار

پرده ،ساتن،استری،جیر،شانل،حریر،گونی باف،ساتن امریکایی،ساتن چینی،ملانژ ، چاپ دیجیتال روی پارچه ،چاپ ترانسفر روی پارچه ،ساتن چاپی ،هازان ،هازان چاپی،کتان،حریر نازلی ،پرده اتاق کودک

صفحه اصلی پرده گونی باف

پرده گونی بافت

امروزه به دلیل شدت گرمای روز افزون در هر سال و همچنین سرمای موجود در برخی استان ها، نیاز به پارچه های  ضخیم تر برای پرده اتاق و همچنین پرده از جنس ضخیم برای پرده منزل ضروری می باشد.

پارچه های ضخخم زیادی وجود دارد،  ولی یکی از انتخاب های زیبا برای پرده اتاق کودک و همچنین پرده اتاق خواب و دکوراسیون اتاق منزل استفاده از پارچه های گونی باف می باشد. در این مقاله در سایت پرده ماندگار، به آشنایی با پارچه پرده گونی باف می پردازیم. همچنین در این مقاله به مزایای پرده گونی باف اشاره خواهیم کرد.

پارچه های زیادی با نام  و مارک، پارچه پرده گونی بافت و یا پارچه پرده کتان معرفی می شوند. پارچه این پرده از لحاظ بافت در میان سایر پارچه های دیگر پرده ها، تراکم و وزن تفاوت چشمگیری دارد. ضخامت استاندارد پارچه گونی باف  از نفوذ نور جلوگیری کرده و در عین حال بافت متراکم این پارچه گونی باف، که در آن پود ها به صورت شناور بر روی پارچه دیده می شوند. زیبایی منحصر به فردی را به فضای اتاق  و دکوراسیون منزل می بخشد. پرده گونی باف بیشتر در پرده اتاق خواب، پرده اتاق کودک و پرده محیط های اداری کاربرد دارد.  همچنین پرده گونی باف در مدل های پانچ، بندکی و رومن شید ارائه می شود.

پرده گونی بافت
پرده گونی بافت

۱- کیفیت  پارچه گونی باف ماندگار

قبل از خرید پرده در نظر داشته باشید که یک پرده خوب متشکل از پارچه، دوخت، یراق آلات و نصب خوب است. در نظر گرفتن هر مورد به تنهایی می تواند در نهایت موجب هدر رفتن هزینه می گردد. این پرده های گونی باف غالبا در اتاق خواب، اتاق کودک و محیط های اداری کاربرد دارد. لازم به ذکر است که پرده گونی باف در مدل های پانچ، بندکی و رومن شید ارائه می شود. عرض این پارچه پرده ای گونی باف، همچون سایر پارچه های پرده ای استاندارد، ۱۴۰ سانتی متر می باشد.

این پارچه با چند رنگ بندی محدود سفید ، کرم سیر، قهوه ای روشن (شتری)‌ و قهوه ای شکلاتی (سیر) با رنگ طرح مشکی موجود هست.همه رنگ ها نیز دارای طرح های گل، موجی، راه راه، مربعی مارپیچی و مربعی کوچک فانتزی می باشند.

۲- پارچه های گونی بافت در دکوراسیون منزل

 یک وسیله، شیء و یا ابزاری در یک فرهنگ جایگاه ویژه ای را داشته ولی در فرهنگ دیگری، از آن به ندرت استفاده می شود. به عنوان مثال در فرهنگ ما رایج ترین نقش پارچه های گونی باف و نخ های کنفی تشکیل دهنده آن، در دوخت کیسه های مختلف برای مواد خوراکی و غیر خوراکی و همچنین در عایق کاری سطوح مختلف مانند: کف سرویس های بهداشتی، پشت بام و غیره استفاده می شود. حال آنکه این قبیل پارچه ها، نخ ها و طناب های کنفی در دکوراسیون متفاوت برای یک محیط نیز کاربرد بسیاری را می توانند داشته باشند که از جمله آنها به موارد زیر اشاره می کنیم:

به طور کلی استفاده از پارچه های گونی باف به جهت بافت زبر و خشن، یکی از راه های کاربرد بافت در دکوراسیون است که یا می توان از آنها در ساخت و یا تزئین لوازم مختلف بهره گرفت و یا اینکه سطحی را به وسیله آنها پوشش داد. حال این سطح می تواند به وسعت یک دیوار و یا یک پنجره بوده و یا در ابعاد یک قاب عکس کوچک باشد.

پرده های گونی باف

هنگامی که موضوع تهیه پرده ای برای مکانی مطرح می شود، همواره همه اذهان به طرف پارچه های فانتزی، توری و یا حریر در نوع نازک و پارچه های تافته، ساتن و غیره در انواع ضخیم متمرکز می شود. حال آنکه یک پرده زیبا می تواند حتی از گونی نیز دوخته شود. البته اهمیت انتخاب آن و همچنین همخوانی با سبک موجود در دکوراسیون را نیز نباید نادیده شمرد. در همین راستا به دو پیشنهاد زیر توجه کنید:

الف) پرده ای ساده ولی متفاوت: از آنجا که پارچه های گونی باف، از ضخامت زیادی برخوردار هستند، از آنها برای پنجره هایی استفاده کنید که قصد دارید همزمان با ایجاد ظاهری متفاوت، ارتباط فضای طرفین به حداقل برسد.

ولی آنچه این نمای متفاوت را متفاوت تر می سازد، ابتکاراتی است که در بافت گونی و تزئین آن به کار می رود. به عنوان مثال شما می توانید در برخی از قسمت های پارچه و یا همان پرده، نخ های تار و یا پود را از بافت پارچه خارج کرده و به این ترتیب پارچه را در بعضی نواحی طرح دار کنید. با این روش از ضخامت پارچه در آن قسمت ها هم کاسته می شود و یا آنکه از انواع مهره ها، صدف ها، نخ های کاموایی رنگی، دکمه های مختلف و دیگر عناصر تزئینی مانند اینها برای این منظور استفاده کنید.

پرده گونی بافت

ب) پرده های زینتی و یا دیوارکوب های پارچه ای: برای این منظور همان گونه که  ملاحظه می کنید طی محاسباتی که با توجه به ابعاد پنجره انجام می دهید، مربع هایی مساوی را در پارچه گونی علامت گذاری کرده و فواصلی یکسان برای آنها در نظر بگیرید. این فواصل می توانند ۲ الی ۳ سانتیمتر باشند. نخ های تار یا پود این فواصل را بیرون آورید. به این ترتیب نوارهای متقاطع رشته ای از پارچه گونی در میان بافت ساده مربع شکل باقی خواهند ماند. پارچه را کمی بزرگتر از میزان مورد نیاز تهیه کرده و دور تا دور آن را با همان روش بیرون آوردن تار و یا پود به اصطلاح ریش ریش کنید. البته از ریشه کردن یکی از عرض های آن جهت اتصال این پرده به چوب پرده بپرهیزید.

نکته: در صورتی که بر استفاده از پارچه گونی باف در دوخت پرده برای پنجره ای اصرار دارید ولی به جهت محدودیت در نور، امکان پوشش کامل توسط پارچه ضخیم گونی وجود ندارد، شما می توانید به طور تلفیقی از پارچه گونی و پارچه ساده توری استفاده کنید. به گونه ای که پارچه توری ساده را در وسط کار و به عنوان پوشش اصلی پنجره در نظر گرفته و دور آن را حاشیه ای پهن از پارچه گونی ضخیم بدوزید. شما حتی می توانید از این ترکیب برای دوخت سایه بان پنجره هم استفاده کنید.

در پایان با توجه به ابتکار و سلیقه تان از لوازم تزئینی مانند: انواع صدف ها، گل ها و برگ های خشک شده بهاری، برش هایی از میوه های خشک، سنگ ها و مهره های رنگی و غیره برای تزئین هریک از این مربع های موجود در این پرده یا دیوارکوب تزئینی استفاده کنید. برای این منظور شما می توانید آنها را با چسب حرارتی به طور مستقیم به پارچه گونی چسبانده و یا ابتدا آن را بر روی پارچه ساده و یا طرح دار دیگری بچسبانید سپس هر دو را به گونی متصل کنید. به طور کلی همه اینها رابطه مستقیمی با ذوق و سلیقه شما دارد.